Jdi na obsah Jdi na menu
 


vynikající poradna na portálu iDnes

14. 5. 2009

vynikající poradna na portálu iDnes.cz:

http://zdravi.idnes.cz/poradna.asp

stránky pro nemocné, Komplexní onkologická centra

www.linkos.cz

Ploché břicho: cviky, které vám zaručeně pomohou

velikost textu:

7. května 2009

Už roky se snažíte vypracovat si krásné ploché břicho, a stále nic. Možná jste nezvolili tu správnou cestu. Američtí odborníci přišli na tři nejúčinnější cviky, které vám pomohou. A navíc kvůli nim nemusíte chodit do posilovny, můžete je cvičit v pohodlí domova.

 Jízda na kole

Nejedná se o skutečnou jízdu na kole, tento známý cvik ji jen vzdáleně připomíná. Lehněte si na podložku obličejem vzhůru, ruce si lehce přiložte na hlavu ke spánkům.

Přibližte kolena k hrudníku a zdvihněte lopatky ze země, aniž byste natahovali krk. Napněte levou nohu a zároveň otáčejte hrudník k pravé straně tak, že přiblížíte levý loket k pravému kolenu.

Opakujte totéž i na opačných stranách, tedy napnout pravou nohu a pravý loket přiblížit k ohnutému levému kolenu. Tyto šlapací pohyby opakujte zhruba patnáctkrát za sebou.

 

Cviky s gymnastickým míčem

Další účinné cviky na posílení břišních svalů můžete vykonávat v posilovně, kde vám jistě také ochotně poradí. Pokud se však v prostředí fitness-center necítíte dobře, pořiďte si velký gymnastický míč. Další top cvik na posílení břišních svalů totiž můžete snadno provádět právě s tímto náčiním.

Lehněte si na míč tak, že se o něj opřete dolní částí svých zad a horní polovinou hýždí. Zkřižte ruce za hlavou. Pomocí břišních svalů zdvihejte trup z míče, přitom se snažte spodek trupu přitlačovat směrem dolů ke kyčlím.

Po celou dobu se pokuste udržet míč ve stabilní poloze, pohyb by tedy měl být co nejvíce plynulý. Položte se zpět na míč, uvolněte břišní svaly. Celý cvik zhruba patnáctkrát opakujte.

 

Se vzpřímenýma nohama

K tomuto vysoce efektivnímu posilovacímu cviku nepotřebujete nic jiného než místo na podložce, kam si můžete pohodlně lehnout. Položte se na podložku obličejem vzhůru a zdvihněte nohy rovně do výšky s překříženými koleny.

Zatněte břišní svaly, zdvihněte lopatky z podložky a pokuste se hrudník přiblížit co nejblíže ke svým nohám. Po celou dobu ponechte nohy vzpřímené v dané pozici. Cvik opět přibližně patnáctkrát opakujte.

 

Vytrvalost přináší výsledky

Jakkoli jsou popsané cviky účinné, nejdůležitější je vytrvalost. Tedy nikoliv počet opakování cviku, které zvládnete udělat "na jeden zátah". Jak připomíná odborný server www.krecove-zily.cz, počítá se především pravidelnost, s jakou se dokážete posilování břišních svalů věnovat alespoň několik minut každý den.

Cvičit musíte několik týdnů, respektive měsíců, abyste viděli zřetelné výsledky. U mnohých lidí obvykle počáteční elán na posilování břicha vydrží jen pár dní a pak s pravidelným cvičením končí.

Ideální je, když si na cvičení vyhradíte pravidelný čas a stanovený harmonogram budete dodržovat. V takovém případě si můžete být jisti, že se výsledky určitě dostaví.

http://zdravi.idnes.cz/poradna.asp

 

stránky pro nemocné, Komplexní onkologická centra

www.linkos.cz