Poradnu při finanční tísni najdeme v Praze a Ostravě
13. 5. 2009
Jak na dluhy? Ptejte se šéfa Poradny při finanční tísni Jaké jsou nejčastější chyby dlužníků? Na co si dát pozor při uzavírání spotřebitelského úvěru? Co v této oblasti chystá Evropská unie? Jak vlastně funguje nezisková poradna? Ptejte se ředitele Poradny při finanční tísni Davida Šmejkala. Otázky můžete posílat už nyní, odpovědi přineseme ve středu 13. května po 13. hodině. Na Poradnu při finanční tísni se do konce letošního dubna obrátilo více lidí než za celý loňský rok, tedy přes 4100 osob. „K hlavním důvodům prudkého růstu patří ztráty nebo změny zaměstnání, rozchody partnerů a odchody do důchodu," říká David Šmejkal. Nejčastější je problém se splácením spotřebitelských úvěrů, týká se hlavně lidí se základním až středoškolským vzděláním a měsíčním příjmem od 10 do 20 tisíc korun. Podle Šmejkala se však lidé bohužel obrací na poradnu až pozdě, místo aby včas jednali s věřiteli. „Měli by s nimi komunikovat a nestrkat hlavu do písku," zdůrazňuje. Další častou chybou je, že místo omezení zbytných výdajů lidé nejdříve přestanou splácet dluhy. Poradna při finanční tísni poskytuje bezplatné služby v kancelářích v Praze a Ostravě. Dostupná je také na bezplatné telefonní lince 800 722 722 (v provozu je každé pracovní pondělí) nebo prostřednictvím stránek www.financnitisen.cz.